ان الجنون ان تبقى عاقلا في دنيا المجانين
صحيح مخالفة الناس صعبة
ويمكن ان الواحد يكون جازم مية في المية انه على صواب
لكن يتفاجأ بالمجتمع اللي يخالفه بعدين يفكر يشرب من الكأس
كلامك ذهب
والكلام هذا عام فكل مجالات الحياة
وفي مجال الصحبة انا شخصيا جربت الشي هذا
احيانا اكون واثق 100% اني على صواب لكن القى الكاس قدامي
مكتوب عليه(انت خالفت ولازم تشرب كأس الجنون لان حن مجانين)
انا رايي ان كل واحد لازم يكون واثق من رايه (كلامنا صواب يحتمل الخطأ وكلام غيرنا خطأ يحتمل الصواب)
لكن اذا عرف ان هو ماشي في الطريق الخطا لازم يوقف ويرجع
ويمشي مع الناس
اخوي كاتب الموضوع فعلا موضوع مميز
لك كل التقدير
ودمت بخير