لولا الليل لما عرفنا النهار ولولا العطش لما عرفنا الارتواء ولولا الخوف لما عرفنا الامان
ولولا القلق لما عرفنا الاستقرار والطمأنينه ولولا الوله لما عرفنا الاشتياق ولولا الخيانه
لما عرفنا الوفاء ولولا البخل لما عرفنا الكرم؟؟؟؟؟؟؟
نستنتج من هذا التناقض الحسى والمعنوى ,,,, انه لولا سلبياتنا لما عرفنا ايجابياتنا
فنحن
نتعلم من اخطاءنا فليس العيب ان نخطىء ولكن العيب الا نتعلم من هفواتناا
تقديرى لكم